Monday, 23 January 2017

DUGAAN DARI TUHAN

assalamualaikum...

kadang-kadang keluh datang
kadang-kadang resah memanggil
kadang-kadang lelah

satu persatu ujian dari allah
putus pengharapan pada si dia
sahabat-sabahat pergi kerana hilangnya pekerjaan 
kereta rosak..

kadang-kadang aku sedih dengan semua yang berlaku
kenapa sekarang

tapi aku cuba positive sehabis baik
insyallah ada pelangi terindah yang allah ingin tunjukan 
mungkin ada rezeki yang tak ternilai 
yang aku sendiri tak sedar.

ya allah kau permudahkan rezeki sahabat-sabahat aku
diri ku, keluarga aku dah semua hamba-MU

kau ringankan la semua beban kami
kau permudahkan lah...

insyallah, pasti ada jalan

"Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih". (QS : 14:7).

Allah Ta’ala berfirman,
سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا “Allah kelak akan memberikan kelapangan sesudah kesempitan.” (QS. Ath Tholaq: 7) 

Ibnul Jauziy, Asy Syaukani dan ahli tafsir lainnya mengatakan, “Setelah kesempitan dan kesulitan, akan ada kemudahan dan kelapangan.” Ibnu Katsir mengatakan, ”Janji Allah itu pasti dan tidak mungkin Dia mengingkarinya.

semoga TUHAN selalu bersama diri ini 

izinkan aku terus melangkah dengan membawa harapan yang baru 



bersambung.....

No comments:

Post a Comment