Thursday, 17 July 2014

M E R A N T A U

assalamualaikum...

bismiallahirahmanirahim

merantau..

ok entry kali ni just gua nk share
why gua merantau
gua merantau dengan pakej gua pergi PRACTICAL
for my degree rules

so,before gua pergi ni
aim gua adalah nak pergi ke 
JAPAN
tu cita-cita gua dengan arwah akak mona

tp wlpun gua x pergi..
insyALLAH akan gua pergi ke negara matahari terbit itu
:)

so berbalik kepada tajuk

klu di ikutkan 
gua x jadi pergi keNEGARA ni
sebab UPM 
 tak bg gua  dana 
sebanyak rm3400 something mcm tu
dalam kepala hotak gua,mcm mana ni
gua dah merancang punya lah  lama

dalam masa tu terpaksa gua pikir plan B dalam 2 bulan before pergi ni
where company i will go if i dont hav money

oh sebulan before pergi
gua balik kg
bincang dengan mak and abah gua
gua cakap..
mak gua nk pergi belajar kat luar dari malaysia
duit tiket mak jangan risau
gua guna duit sendiri
mak bg duit mkn sebulan je kat sana
after i get my own salary
im ok 
mak gua
ekot kau ar,tapi nanti jangan kau call mengadu,susah lah apa lah
dalam hati
smile alhamdulillah
mak cakap.if nk pergi 
terpaksa guna ABS gua
so dalam pala hotak gua
gua dah pikir ok
gaji kat sana gua try saving to claim balik
duit yg gua dah guna
berbekal kan pentengkaran dgn pihak ZAKAT UPM 
yg lambat gila masukkan duit
gua sanggup bergaduh so depa masukkan duit
sebab gua nk guna buat beli tiket sebenarnya
mcm2 bahasa pihak sana
siap cakap,lepas ni gua jgn mintak zakat lagi
klu x ikut rasional otak, mmg siapa yg tahu bahasa maki gua
mmg dah siap pihak zakat tu,,
tp nasib baik lagi ALLAH ada..
so berbekal kan duit zakat rm500
gua devide guna rm250 beli tiket
rm250 gua beli baju and barang2 nk g sana
ok 
ramai gak yg tanya gua
pehal gua LI kat luar,dalam malaysia dah xada syarikat yg bagus ke..?
first sebab
gua x pandai bab pokok,sumpah mmg gua lemah,jadi gua sengaja pergi luar negara
agar gua belajar sesuatu yg lain,
second,
sebab gua nk tingkat kan bahasa ENGLISH gua yg not really will
and for me its very bad( after here ar)
 ketiga,
sebab gua nk bawak diri,gua xnk sedih ingat kawan2 yg dah lupa kan gua
empat,sebab kerana ALLAH
gua datang nk belajar dan bia lah gua belajar dari susah
kat sini gua xada siapa2,gua xleh harapkan sesiapa
gua kne berdikari
gua nk gua kne cari,g tanya sendiri,no friends,no boss
susah,tapi gua dah save dalam HATI,JIWA AND OTAK GUA
gua pilih takdir gua pergi sini
gua tahu ALLAH dah rancang awal2 
lebih awal dari apa yg gua rancang
ALLAH MAHA mengetahui
andai semua yg terjadi
gua redha
sebab ia takdir gua
gua terima 
terima kasih allah:)
ok next entry gua nk share
mcm mana aku pergi dan apa yg aku dapat
sekalung dan sejuta terima kasih
terima kasih tidak terhingga kepada
ALLAH 
terima kasih kepada ayahanda,
HASSAN BIN SAPEH 
yg father :)
terima kasih ibuanda,
SITI BAHYAH BINTI SATTAR
terima kasih kekanda,
NURUL IZZA BINTI HASSAN
terima kasih buat,
AHMAD GADAFI BIN MAHADI
DAN 
terima kasih buat 
DR MOHD YAZID YUNOS 
terim kasih buat classmates tersyg aku
amalina,hidaya,nabil and faes
:)

No comments:

Post a Comment