Sunday, 8 June 2014

p e r u b a h a n

assalamualaikum...:)

hari ni aku nk tulis 2 entry
ones about my work
and another one about my studiomate

ok dalam bulan ni
mmg stress tahap 45% sahaja

sbb gua bnyk follow timeline DR OSMAN
sini dan sini if nk nk tahu siapa itu dr osaman:)
tp bg gua ITULAH DISPLIN
yang gua kne guna untuk menjadi orang yang berjaya!

hihi

ok..masa presentation
gua buat ar ala-ala yang terbaik..bajet semua dah siap boardnya
bila ngok mmb lain punya board rasa..
eeee ape seyh board gua ni
 dengan salah eja..dengan group mmb gelakkan
what gua feel..?

gua mampu senyum dan senyum je ar
dalam hati mmg nagis ingat mak gua..
sumpah stress
( actually malam tu gua nagis sowg,tp wa call mak gua..xnk bgtau gua tertekan...gua x pyh nagis pun die tahu gua simpan air mata dari die dengar/tahu gua sedang nagis)
 itu ar mak gua...gua x mampu klu die xada
 sumpah
gua xmampu..

dan ubatnya call mak
dengar suara..
and nagis + tido

esoknya gua fokus dengan ape gua nk buat,,:)

so settel
gua just nk share kerja2 aku sebelum dan selepas gua berfikir dan buat kerja melihat contoh2 luar..

ok ni first time gua compose board detail area gua...mmg x tersusun and merapu ni..dalam saiz 2AO

ok ni gua g susun board detail gua yg terbaru..jika dibandingkn dengan yg atas..? mcm ner..? ada ar perubahan...tp gua kne compose balik..hahahhaa sbb nampk pelik sngt
ok ni..first time gua compose MASTER PLAN gua...mmg buruk dan bercelaru hahahah

ok ni pun still dalam progress nk compose board...tp still dah approval dr DR :) yg ni board MASTER PLAN
sebenarnya gua sendiri x berkenan dgn master plan gua..rasa xada WOW!
mmmm

Ok and last board is analysis gua :)

buruk and bnyk data x masuk...time ni ar aku present tok final presentation gua
serius sedih gila..rasa down bila ngok mmb2 lain punya board...dah ar kne kutuk pasal typo gua...
siapa x sedih kn...

tp gua cekal..gua kne ubah!! biar pun berkali2 asal
dapat yg terbaik...
ok ni board analysis gua...
berbeza?
yup itu yang gua rasa..

tp gua belum cukup puas hati
hahaha mmg pun...
tp gua nak bg tahu..gua bukan contoh yang terbaik...
but just gua nk share

KENAPA KITA/HARUS
membuat kerja berkali-kali

KERANA

UNTUK
MENDAPATKAN YANG TERBAIK

DAN

PROCESSnya mmg sengsara :)

nasihat gua yg kurang bijak :)

buat ar berkali-kali..
jangan give up..
sebab apa yang korang lakukan adalah
proses untuk mencari yang terbaik...

insyALLAH lagi satu
sokongan dari pensyarah/ guru-guru amat dan teramat penting

sebab semua akn  rasa down bila kne reject
rasa dah penat..rasa x boleh blah dgn semua yg dilakukan

sokongan
tu ar yang membantu kita untuk terus bangkit selain
diri sendiri
percaya pada diri
kuatkan diri berdoa
"JUMPA ALLAH"
JANGAN LUPA JUMPA ALLAH"
:)

gua rasa as student FRSB
gua amat2 beruntung sebab dari
gua first year gua dapat pensyarah yang
memberi gua sokongan yg up2 any way hahaha

dan sanggup mengajar dari satu .. KE satu semua benda

thanks a lot for ENCIK AZIZ...
tok project doodle..yg hampir menangis sebab asek kne reOu! :)

thanks a lot for abah kami DR YAZID
MENGAJAR DAN MENERANGKAN TANPA JEMU
project hospital and tasik serdang

and thanks a lot for PROFF DR OSMAN
sbb banyak mengajar kami berdisplin
timeline sangat penting
memberi kata-kata semangat
yang x pernah luntur :)


satu hari nanti gua akan rindu benda ni semua :')

ok karang gua update lagi :P

salam..

2 comments: