Wednesday, 11 June 2014

GADIS DALAM JAMBAN

assalamualaikum:)
gua terpanggil nk share pasal fynn jamal

gua x pasti siapa identiti die
gua xpasti siapa die

yang gua tahu
puisi die
selalu terkait
terpaham dek hati :)
gua di pahamkan
sejak dua menjak ni ramai owg x ske die
ada aku kesah..?
ada korang bg die duit ke
bila die susah?
xada kan..?
die nk share about their life
so g lantak sana
hahahaha

tapi satu je ar klu gua leh harapkan..gua harapkan kak fynn leh terus berhijab
kak li akan lebih nice dan cantik disisi suami,anak dan suami lu..

hahaha jangan risau..gua selalu sport dan sellu dengar lu punya puisi :)
ni gua nk share 
salah satu puisi yang gua dengar
gua paham
dan terkadang kecil
benda ni gua rasa

manusia pelbagai sifat
ragam 

lirik : GADIS DIDALAM JAMBAN
 
ini kisah tentang seorang perempuan
seorang gadis yang masa itu masih kecil dan perawan
pejamkan mata dan bayangkan saja situasinya berada
di dalam suatu tempat kecil
terpuruk
yang kau namakan jamban

aku tidak tahu tentang kamu-kamu
aku tidak tahu apa cerita kamu
tapi ini cerita aku, maka dengarkan
ambil mata kamu dan paku

dengar cerita aku disuatu masa
ketika dahulu di suatu masa
mengangis sendiri di suatu masa
tentang diri sendiri di suatu masa

aku dibesarkan dimanja, disayang
aku dibesarkan dengan segala rasa
aku dibesarkan dengan penuh cinta
aku dibesarkan biasa saja

ayahbonda, kenapa bohong?
kenapa engkau hendak bohong?
dulu dikata akulah raja puteri jelita
sekalian rakyat jelata akan mencemburui jiwa aku

tapi ayahbonda,
dunia tidak mahukan jiwa aku!

yang dihendakkan cuma
wajah dan rupa saja
wahai ayahbonda,
kenapa engkau bohong saya?

aku dibesarkan sebagai seorang gadis
yang gemuk, pendek, busuk, tak cerdik
aku dikatakan orang
"hey babi,
kenapa engkau sangat jelik?"

wahai ayahbonda, kenapa dibohong?
aku ini bukan di sini
tempat aku tak sepatutnya dibiarkan di luar pergi

aku patut disimpan di suatu tempat
di mana cuma ada ayah ibu
di mana mereka 'kan sayang aku
untuk siapa aku
untuk siapa aku

bila aku keluar, aku dikeji
bia aku di luar, aku dimaki
kerana yang dimahukan cuma wajah rupa seri

ayahbonda,
kenapa bohong saya?
ayahbonda,
kenapa tak cerita?

dunia tempat kejam
dunia macam-macam
depa tak suka saya
depa tak cinta saya

kenapa ayah?
kenapa bonda?
tak dikhabarkan tentang mereka-mereka
yang tak sukakan siapa saya
yang hendak dari dulu menjadi saya

mereka semua hendak saya
jadi cantik, badan jelita
tapi itu memang bukan saya
bukan saya
bukan saya

maka apakah aku harus pergi
duduk di rumah dan terus mati?
apakah aku tinggal di sini
tak akan pergi?
tak akan pergi?

dunia tempat kejam
dunia macam-macam
tapi jangan sedar dengarkan semua kata mereka

dunia memang kejam
dunia macam-macam
tapi janganlah engkau percaya kata mereka

biar kita begini saja;
buruk, gemuk,
besar, cantik.

biar saja diri kita;
cantik, molek,
hodoh, jelik.

siapa kita, itu kita
cinta saja jiwa kita
kalau mereka tak suka, pergi mampus!
tak apa.

tak apa
tak suka
tak apa

ini sisa-sisa rasa
rasa jiwa yang luka


mereka
comelkan kak fynn dgn husband die:)


dan ini orang ketiga yang menjadi rebutan owg untuk dijadikan menantu hahaha
BAKTI ARJUNA FITRI






apa-apa pun gua harapkan
semoga kak fynn and family happy together :)

salam

pencinta puisi

No comments:

Post a Comment