Sunday, 18 August 2013

MEREKA BERMANDI DARAH!



assalamualaikum semua.....

alhamdulilah....pagi ni dapat gak aku menulis pasal apa yang aku rasa...tp masih ada manusia yg bernama ISLAM tidak kesah...???

aku terpanggil tok ceritakan ape makna gambar ni kepada yang x tahu..
 “ Sebagai ringkasan, Simbol 4 (arab : Rabi'ah) ini melambangkan Medan Rabiatul Adawiyah, Medan terbesar pro demokrasi berkumpul berdemonstrasi dan juga merupakan tempat peristiwa pembunuhan beramai-ramai oleh kudeta tentera. Ini adalah kempen solidariti global bagi mengecam kudeta tentera Mesir. “.

Mereka melambangkan perjuangan yang benar2 berlaku di MEsir .. Rakyat yang tidak bersalah dibunuh tanpa belas kasihan ..
ye rakyat mersi dibunuh tanpa belas kasihan...tanpa ada rasa perikemanusiaann...sumpah...aku menangis bila keluar berita pasal ape yang terjadi...bagi aku...if korang bukan orang islam sekali pun dan yang terang-terang islam!....aku bermohon..mohon tolong lah...
lihat ar kekejaman mereka...!
ini adalah para syuhada mesir...

jika kita tidak mampu melakukan ape2

simpan lah sedikit perasan wahai umat islam dimalaysia...
jika itu pun kita tidak mampu....
berdoa lah....semoga allah terus melindungi mereka:"(



tolong ar..ada rasa kemanusian...jangan lah  diseksa mereka... :"(
bg yg dimalaysia...tolong ar berdoa buat mereka..

aku x dapat membantu ape2..yang hanya aku mampu berdoa,dan berharap semoga ALLAH yang maha berkuasa membantu mereka...melindungi mereka...semua disyria,gaza,mesir..

kadang-kadang timbul rasa sedih menjadi geram dan benci kepada mereka yang membunuh rakyat mesir mcm tu!! mmmmm ( bukan mesir je...gaza/palestine/syria)

ya allah kau bantulah mereka dengan tentera malaikatmu...


bangun lah rakyat malaysia...sedar ar....sedar ar walaupun sedikit...
sedar dengan ape yang terjadi kepada saudara kita....
letakkan hatiMU ditempat mereka walaupun sedikit pun...



2 comments: