Thursday, 7 February 2013

DIRI AKU part1

salam....

hai ..korang yg ngah skodeng ..hihi xada ar...
saje je ...sebenarnya aku xad idea nak tulis ape...tapi ttbe dapat idea nk tulis siapa diri aku ni..hihi ( time ngah makan baki2 mee bandung )

aku..saya..tan..fatin..pipi...abby ..cik mya...intan

hahhaa tu ar senarai nama2 panggilan aku setakat ni..dari aku lahir hingga ar skung

aku bersekolah rendah di : SEKOLAH RENDAH BENUT ( SKB )
aku menyambung pelajar ke peringat menengah di : SEK.MEN.KEB SRI TANJUNG

HIHI...dengan kelulusan yang boleh disyukurkan..aku mengambil kira masa depan semua...hahaha dengan itu aku mengistiharkan tok masuk ke TINGKATAN 6

aku menyambung sekolah dengan tingkat bangunan yg lagi tinggi ..!!
tingkat 4 je..huhu..


rupa aku masa last menjadi seorang pelajar sekolah MENENGAH
dan menjadi senior yg sengal..muahahhaha

habis je STPM DAN DENGAN RESULT yg tidak seberapa 2.42.
ape je yg dapat...
dengan hati yang bangga..aku g ar apply UPU..dan 2010 menyaksikkan kegagalan aku
hahaha tu ar berlagak sangat..hahaha padan muka ko abby..
klu korang nk tahu masa ni..dengan akal yg kurang bijak..aku MEMPERSOALKAN takdir...kenapa aku x dapat masuk UNIVERSITI...sedih..

sedih kenapa...??!!! sedih sebab melihat kawan2 yg kurang berusaha ( bg aku ) senang2 dapat belajar..dan ada yg dapat x menghargainya...sedih!
disebabkan ke bangang2an diri ni..
         
         MAK AKU PUN MENASIHATKAN AKU

time ni ( aku menangis depan pc rumah sbb ngok result UPU yg menyatakan aku x dapat  uni :) )
mak aku ckp...AKU TERLALU BERHARAP TERLALU TINGGI DAN BILA AKU X DAPAT..tu mkn die! hahahah ( yg ayat last tu aku ckp )

tu r kegagalan sebenarnya mengajar siapa kita...
bagi aku..orang yg x rasa skit gagal...jatuh dari kejayaan
die ada ar manusia yg lemah dan gagal..
sebab sebenar2 ujian ada ar ketika kita jatuh..:)

bersambung ke .... abby berkerja...dan belajar mcm ner dalam DIRI AKU PART 2

2 comments:

  1. sob3....sangat sedih cerita ini..boleh wat novel..tap xjadi nak nangis bila tengok pic zaman mude2 ko tu..hahaha

    ReplyDelete